اهمیت استفاده از موشن گرافیک در تبلیغات را به طور مختصر بیان کنید

موشن گرافیک

در بعضی مواقع می‌توانند به دلیل اثرگذاری بالایی که دارند. نظرات یک گروه افراد را در موضوعی مشخص  به کلی تغییر داد. در نتیجه امروزه موشن گرافیک نقش انکار ناپذیری برای تبلیغات انواع محصولات و خدمات مختلف دارد. که نا آگاهی در رابطه با این موضوع شما را در زمینه شغلی خود با رقبا به تعویق خواهد انداخت. به عنوان مثال شاید سایه بازی را اولین نمونه های موشن گرافیک دانست. که در آن از حرکت سایه ها برای انتقال محتوا استفاده می شده است.

هنگامیکه برای ساخت و تولید یک انیمیشن برای هر لحظه از کار باید نقاشی‌هایی را روی کاغذ کشیده شود. و با حرکت سریع و پشت هم آنها یک گرافیک متحرک ساخته می شود. اگرچه ساخت موشن گرافیک و انیمیشن از نظر کارکرد و رویکرد متفاوتی با هم دارند. اما از نظر روش کار کاملاً مشابه هم هستند.

بر خلاف انیمیشن، موشن گرافیک زمانی ماهیت خود را پیدا خواهد کرد. که تکنولوژی رشد چشمگیری داشته و نرم افزار های طراحی وارد به این عرصه شوند. و امکان ساخت  موشن گرافیک پیشرفته و با کیفیت را فراهم کنند. حتی می توان گفت موشن گرافیک با تکیه بر همین تکنولوژی. و بر اساس پیشرفت نرم افزارهای کامپیوتری توسعه پیدا کرده است.

در نتیجه امروزه کار به جایی رسیده است. که هر روز نمونه های فراوان ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی را حتی برای تبلیغات. کوچکترین محصولات در فضای مجازی و تلویزیون مشاهده می کنیم. هدف ما در این مقاله این است. که نگاهی کوتاه به اهمیت موشن گرافیک و کاربرد های آن در تبلیغات داشته باشیم.

انواع تبلیغات

آگاهی از انواع تبلیغات میتواند شما را با موقعیت های تجاری کسب و کارتان آشنا کند. و شما می توانید روشی را که برای شما هدفمند و مناسب تر است را انتخاب کنید. و در نهایت درآمد بیشتری کسب کنید. امروزه روش های تبلیغات بسیار پیشرفته شده و با شناسایی هدف به سمت تبلیغات هوشمند پیش می رویم.

در ایران نیز به تناسب امکانات نرم افزاری و سخت افزاری که وارد کشور می شود. تبلیغات شکل های مدرن به خود گرفته است. یکی از شاخص های اصلی موفقیت در امر تبلیغات توجه به جامعه هدف آن محصول. و در نتیجه انتخاب یک روش متناسب با نیاز آن ها می باشد. تا بتوان دسترس پذیری لازم را برای آن ها ایجاد کرد.

همچنین تحقیق در مورد وضعیت بازار و پیش بینی میزان فروش از دیگر مسائل قابل توجه و بررسی می باشد. که افراد در مشاغل مختلف صنفی که هستند باید به آن توجه کنند. تا با انتخاب درست روش تبلیغاتی خود بتوانند در بهترین شرایط اقدام به استفاده از آن نمایند.

موشن گرافیک
شکل 1- انواع تبلیغ

تبلیغات از نظر محتوا

تبلیغات از نظر محتوا سه به دسته کلی تقسیم بندی می شوند.

  1. تبلیغات آگاهی دهنده که برای آگاهی مخاطب از وجود خدمات یا محصولی استفاده می شوند.
  2. تبلیغات تحریک کننده که مخاطب را به مزیت های محصول متوجه می کنند.
  3. تبلیغات یاداوری کننده اند که برای یاداوری و حفظ مشتریان انجام می گردد.

از سمت دیگر. از نظر روش تبلیغات به چند دسته از جمله منطقه ای، رسانه ای اینترنتی تقسیم بندی می شوند.

تبلیغات منطقه ای که بیشتر برای معرفی محصولات و خدمات با کاربری عمومی مناسب است. که شامل بیلبوردها، تابلوهای بالای مغازه یا روی دیوار، تابلوی روی پل هوایی، داخل مترو و … میشود. مزیت مهم این روش در دسترس بودن برای تمام مردم است و مردم مجبور به مشاهده آنها هستند.

تبلیغات رسانه ای تبلیغاتی است که در تلویزیون، رادیو، روزنامه و … نشان داده می شوند. و هرچند که هزینه زیادی برای تبلیغ دهنده به دنبال دارد اما بازخورد بسیار زیادی می توانند داشته باشند.

تبلیغات اینترنتی با توجه استفاده امروز مردم از اینترنت و شبکه های مجازی واکنش عمیقی. در آن میتوان با مخاطب برقرار می کند و بسیار مورد توجه است. از طرفی مزیت مهم تبلیغات اینترنتی ارزان بودن آن است. تبلیغات اینترنتی شامل : تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تلگرام، اینستاگرام. توئیتر و رپورتارژ آگهی در وب سایت ها و وبلاگ ها می باشد.

قدرت فروش محصولات با استفاده از موشن گرافیک

ویدیوهای زنده معمولا در تبلیغات ویدیویی بسیار قوی هستند. منظور از ویدیوی زنده همان
فیلم هایی است. که در فضای واقعی با بازیگران واقعی در صحنه گروه نورپردازی و سایر
افراد تهیه می شوند. گرچه این یکی از اولین راه حل هایی است که آژانس های تبلیغاتی از آن بهره می گیرند. اما با این حال داستان تا جایی ادامه پیدا خواهد کرد که دیگر نمی توانید. با تماشای یک انیمیشن چند ثانیه از تبلیغات ویدیویی برندهای تجاری را از یکدیگر متمایز سازید.

از طرف دیگر. کاربرد موشن گرافیک در شکوفایی برندها نقش مهمی داشته و به تبلیغات رونق جدیدی می بخشد. ما می توانیم از طریق انیمیشن، رنگ، شکل و احساسات را به مخاطب انتقال دهیم. و مجموع این دو یعنی موشن گرافیک و ویدیوی زنده انتخاب فوق العاده ای برای افرادی است. که می خواهند نام برند خود را منحصر به فرد سازند.
حتی اگر تنها در پایان نام لوگو را به صورت انیمیشن اضافه کنید معمولا حرفه ای تربه نظر خواهد آمد.

اهمیت موشن گرافیک

امروزه با پیشرفتی که در کیفیت و سرعت اینترنت در ایران و همچنین گسترش. سایت های ویدیو محور و شبکه های اجتماعی، تبلیغات ویدیویی بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است. در گذشته تبلیغات ویدیویی تنها محدود به چند ثانیه ابتدایی فیلم های موجود در وب سایت ها بود. و هر کاربر در چند ثانیه اول، آن فیلم تبلیغاتی را نگاه می کرد و بعد از مشاهده آن تبلیغ. فیلم مورد نظر اجرا می شد. اما با گذشت زمان. ایده های جدیدتری به این شاخه اضافه شد و از تکنیک های جذاب برای ویدیو مارکتینگ استفاده می شود. که افراد و شرکت‌های مختلف به موشن گرافیک و تهیه فیلم‌های جذاب روی آورده‌اند. که تأثیر زیادی در بهتر دیده شدن محصول و برند آنها دارد.

بنابراین بهتر است هزینه کنید و یک ویدیو کامل و مناسب برای معرفی محصول خود تهیه کنید. و پس از تهیه کردن یک ویدیو مناسب برای کسب ‌وکارتان آن را در سایت. یا در پیج اینستا خود منتشر کنید این روش از بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی است.

موشن گرافیک
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا