سؤالاتی که قبل از سفارش موشن گرافیک باید به آن ها پاسخ دهیم چیست؟

سفارش موشن گرافیک

به منظور سفارش موشن گرافیک در زمینه های متفاوت ابتدا باید نیاز و هدف خود را مشخص کنید. سپس باتوجه به سرمایه ای که برای آن در نظر گرفته اید اقدام به سفارش کار کنید.

موشن گرافیک‌ انواع مختلفی دارد که هر کدام از آنها برای اهداف مختلفی مناسب می‌باشند. مانند مثال یک موشن گرافیک تبلیغاتی. برای یک محصول کالا محور بسیار متفاوت تر از یک موشن گرافیک پیام رسان عمومی است.

انتخاب نوع موشن گرافیک تناسب با هدف آن موضوعی است که میتوانید آن را بر عهده تیم سازنده بگذارید. قطعاً یک تیم حرفه ‌ای و دارای تجربه در این زمینه. میداند که کدام روش را برای ساخت موشن گرافیک شما انتخاب کند.

در این مقاله قصد داریم سؤالات متداولی که هنگام سفارش موشن گرافیک برای شما. پیش می آید به آن پاسخ می دهیم.

 

چرا موشن گرافیک ؟

 به دلیل جذابیت بصری نه تنها قابل توجه است بلکه می تواند فکر مخاطب را به سمت خود بکشد. در این مقاله قصد داریم به سؤالات متداول  ساخت موشن گرافیک بپردازیم. و تحلیل کنیم که چرا بهترین گزینه برای نمایش و توضیح ایده به مخاطب است. و چگونه می تواند استراتژی بازاریابی شما را نیز ارتقا بخشد.

موشن گرافیک چیست؟

احتمالاً از مزایای شگفت انگیزی که یک محتوای ویدیویی می تواند به مارکتینگ و برنامه بازاریابی شما انتقال دهد. را می دانید. انیمیشن های تبلیغاتی ابزار بسیار کارآمد برای ایده پردازی شما به روشی کوتاه، ساده و قانع کننده می باشد. و موشن گرافیک هایی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند مطلوب ترین سبک ویدیو برای تقویت یک محصول هستند.

همیشه انسان ها برای انتقال پیام و مفهوم های پیچیده، به دنبال بازسازی بصری از طریق طراحی گرافیک بوده اند. یک طرح گرافیکی می تواند به اندازه  چندین صفحه متن بار معنایی و آموزشی داشته باشد. موشن گرافیک هم به مرحمت تکنیک های حرکتی و ویژگی هایی که دارد. بهترین گزینه برای توضیح مطالب و ایده های پیچیده به روشی ساده و روشن است.

ویژگی های یک موشن گرافیک چیست؟

همانطور که گفته شد موشن گرافیک مفاهیم دشوار و اطلاعات پیچیده را در قالب ویدیو به مخاطبان توضیح می دهد. اما مسئله مهمی که وجود دارد. این است که ما چندین نوع ویدیو داریم که این کار را انجام می دهند. درنتیجه مزیت موشن گرافیک چیست ؟. در اینجا می خواهیم به برخی از ویژگی ها و مزایای اصلی آن نگاهی بیندازیم.

ظرافت : موشن گرافیک، در نتیجه پیچیده تر و با ظرافت تر از انواع فیلم های ویدیویی می باشد.

رسمی بودن : برخلاف سایر ویدیوها و انیمیشن ها، می تواند ظاهری جدی داشته باشد. که شرکت های بزرگ و معتبر هم بتوانند از آن استفاده کنند.

رنگ های روشن : معمولا در موشن گرافیک از پالت های رنگی روشن استفاده می شود که چشم نواز هستند.

ساده بودن : ایده های پیچیده و اطلاعات مختلف مانند آمار. نمودارها، اعداد و سایر موارد را بسیار ساده نمایش می دهد.

سرگرم کننده : یکی از مهمترین ویژگی های موشن گرافیک این است که می تواند. محتواهای خسته کننده را به یک فیلم سرگرم کننده و بامزه تبدیل کند.

سفارش موشن گرافیک
شکل 1- خصوصیات موشن گرافیک

مراحل ساخت موشن گرافیک در چند بخش انجام می شود؟

معمولاً یک موشن گرافیک از 6 بخش اصلی تشکیل می شود. که به طور مختصر به معرفی هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

  1. نوشتن سناریو و طراحی استوری برد: در این قسمت بسته به موضوع درخواستی سفارش دهنده. متنی نوشته می شود و پس از تائید کارفرما برای هر بخش از متن داستانی طراحی می شود. که بر اساس آن تصویر سازی و متحرک سازی صورت می گیرد.
  2. تصویر سازی: طبق استوری بورد نوشته شده، اجزاء، شخصیت ها، بک گراند و … طراحی و ساخته می شوند.
  3. متحرک سازی: بعد از ایجاد تصاویر. در این مرحله به تمامی اجزای هر پلان، جان و حرکت داده می شود.
  4. کامپوزیت: پس از متحرک سازی و جان بخشی به اجزای هر پلان و اتمام تمامی پلان ها. آنها به صورت تک تک و جدا از هم قرار دارند که در این بخش کامپوزیشن تمامی پلان های موجود. به یکدیگر متصل شده و با هم ترکیب می شوند.
  5. ظبط نریشن: در این قسمت صدای گوینده ( نریتور ) در استودیو ضبط می شود.
  6. صداگذاری و ترکیب صدا: پس از یکپارچه سازی پلان ها و خروجی گرفتن ویدیو. برای هر اتفاقی که در پلان پیش می آید. یک صدا در نظر گرفته می شود و به آبجکت ها جان می بخشد. موسیقی و میکس صداها از دیگر اقدامات این بخش است.

تفاوت موشن گرافیک با سایر ویدیو ها چیست؟

در این قسمت می خواهیم به 3 ویژگی اصلی در مورد موشن گرافیک اشاره کنیم. که سایر ویدیوها و انیمیشن ها فاقد آنها هستند.

  1. ویژوال های خیره کننده: ما درباره ی نقش اصلی که محتوای بصری در فرآیند ساده سازی. مفاهیم اجرا می کنیم آگاه هستیم. از آن زمان که ما خردسال بودیم تا به همین الان که انسان های بالغی هستیم. تصاویر، تکنیک اصلی و مهمی برای یادگیری چیزهای دشوار بوده اند. و از آن سن تا امروز چیزی در این زمینه تغییر نکرده است. تصاویر گرافیکی که نمودارها، نقشه ها و چیدمان های خاص را نمایش می دهند. بسیار قابل درک تر و به یاد ماندنی تر از مقاله ها و متن های طولانی و کسل کننده هستند. همانطور که گرافیک ها برای ما جذابیت دارند شامل حال مخاطبان ما نیز می شوند. پس می توانیم با این روش اطلاعات پیچیده را به روش های جالب و جذاب. به مخاطب خود نشان دهیم و مطمئن شویم که توانسته ایم توجه آنها را جلب کنیم.
  2. گرافیک زنده: هر چقدر هم در زمینه ساخت فیلم و ویدیو تسلط داشته باشیم. باز هم در نهایت این طراحی گرافیکاست که حرف اصلی را می زند. یک ویدیوی جالب بدون طراحی گرافیک جالب اصلاً امکان پذیر نمی باشد. ما با طرح های گرافیکی جذاب و به حرکت در آوردن آنها می توانیم در عرض چند ثانیه. همه چیز را درباره محصولات خدمات و فعالیت های شما را به بینندگانتان بیاموزیم.
  3. امکان میکس کردن با سایر ویدیو ها: موشن گرافیک ممکن است. به دلیل محتوای متنی گاهی اوقات کمی سرد و بی روح باشد. که در این شرایط با داستان پردازی و ترکیب کردن موشن گرافیک با فیلم های واقعی و انسانی. آن را جذاب تر کنیم. به عنوان مثال یک شخصیت انسانی محبوب که در موشن گرافیک ما ایفای نقش کند. می تواند جذابیت آن را برای مخاطبان چندین برابر کند.
25 فریم بر ثانیه چیست؟

هر ثانیه از چند تصویر یا فریم ساخته شده. وقتی می گوییم 25 فریم بر ثانیه یعنی در هر ثانیه ما 25 تصویر مختلف داریم. که در کنار هم پخش می شوند و در نهایت بخشی از فیلم را تشکیل میدهد.

تفاوت موشن رئال با موشن گرافیک چیست؟

برای ساخت تیزر رئال یا همان واقعی. نیاز به تجهیزات فیلم برداری و نورپردازی هست که باید از محل مورد نظر تصویربرداری شود. اما برای تیزرهای موشن گرافیک کلیه این تصاویر به صورت نرم افزار و دیجیتال ساخته می شود. که همین امر باعث می شود  هزینه سفارش موشن گرافیک به مراتب از تیزرهای رئال کمتر شود

تفاوت موشن گرافیک دو بعدی با موشن گرافیک سه بعدی چیست؟.

موشن گرافیک هایی که با افترافکت ساخته می شود. معمولاً به صورت دو بعدی هستند. وقتی صحبت از بعد سوم می شود، یعنی در کار عمق وجود دارد . و لایه های داخل تصاویر نسبت به دوربین تفاوت فاصله و پرسپکتیو دارند. اما در موشن گرافیک های دو بعدی. ما از دوربین استفاده نمیکنیم و همه ی لایه ها داخل محورهای X و Y جا به جا می شوند.

زمان تحویل سفارش و خروجی نهایی چه مدت زمان طول می کشد؟.

برای پاسخ به این سؤال باید بگوییم زمان تولید به عوامل مختلفی دارد. اما به طور کلی مدت زمان ساخت به شرح زیر است.

موشن‌گرافیک: یک الی چهار هفته.

موشن رئال: یک الی چهار هفته.

لوگو موشن: حداکثر یک هفته.

طراحی سه بعدی: یک هفته الی ده روز.

این مدت زمان پس از برگزاری جلسه مشاوره، بررسی نیازهای اولیه کارفرما محاسبه می‌­شود.

 

در کدام مرحله از سفارش موشن گرافیک امکان اصلاح وجود دارد؟.

در موشن‌گرافیک و موشن رئال انجام اصلاحات در مرحله سناریونویسی و استوری‌­برد امکان‌­پذیر است.

سفارش موشن گرافیک
شکل 2- زمان سفارش و ساخت
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا