موشن گرافیک چه اثری در دنیای رسانه دارد؟

موشن گرافیک

امروزه رسانه ها هستند که شیوه ارتباط با دنیا و نظام های متفاوت اجتماع را معین می کنند.در اینصورت می توان اطلاعات انسان ها را بر پایه رسانه و ابزارهای ارتباطی دسته بندی کرد.پیشرفت علم و فناوری اطلاعات بسیار در رسانه ها تأثیر دارد.محتوای اصلی می تواند هوش انسان را تعیین کند.در این میان موشن گرافیک از انواع پیشرفته ترین رسانه ها هستند که در طول زمان به عنوان یک بعد جدید هستند.این رسانه‌ مفهوم را در مرور زمان تکمیل و انتقال می دهد. و مخاطب در صورتی می‌تواند پیام را درک کند که در یک فاصله زمانی پیوسته در دید رسانه باشد.

در این مقاله می خواهیم بدانیم موشن ها چه تاثیری در دنیای رسانه خواهد گذاشت. با ما همراه باشید.

همانطور که می دانیم هر Media جهت انتقال مفهوم پیام خود ابزار خاص خود را دارد. موشن گرافیک  یکی از بانفوذ ترین ابزار ها برای رسانه می باشد.یک موشن را می توان با تألیف صدا,تصویر,محتوا وحرکت مفهوم پیام را به مخاطب خود انتقال داد.به اصطلاح می توان گفت موشن گرافیک اثری برای زندگی طراحی گرافیک است.مهمترین نکته ای که در طراحی موشن می توان به آن اشاره کرد حرکت می باشد. که به محتوا اضافه شده است و تأثیر بسیار زیادی در رسانه دارد.تمام موارد از جمله محتوا,فرم ها,تصاویر از زمانیکه با یک سناریو مشخص متحرک شوند. در دنیای موشن قدم گذاشته اند.

زمینه های حضور موشن

امروزه به هر رسانه ای که نگاه می کنیم تأثیر موشن ها را می بینیم. موشن ها می توانند نقش مهمی در نوع ارتباطات و زندگی امروز داشته باشند. با توجه به خروجی موشن ها در زمینه های مختلفی مانند تبلیغات,وب سایت,اپلیکیشن,بازی ها,کلیپ موزیک,فیلم وغیره اشاره کرد.

معرفی بعضی از مشاغل

با توجه به افزایش رسانه ها حضور طراحان گرافیک را متعهد می کند. تا اطلاعات جدید در زمینه ارتباطات و رسانه داشته باشیم و مهارت خود را در زمینه های جدید ارتقاء دهیم.مهارت ها و مشاغلی که می توان در زمینه موشن گرافیک از آن ها استفاده کرد را در اینجا نام خواهیم برد.

کارگردان,تهیه کننده,فیلم نامه نویس,طراح استوری,گرافیست,مدیر تولید,مدیر فنی,انیمیشن ساز,تدوینگر,برنامه نویس و… می باشد.

کاربرد موشن گرافیک

با روند روبه رشد کاربران اینترنت و افزایش جستجوهای ویدیویی,موشن و انیمیشن در تمام دنیا مورد استقبال قرار گرفته اند.با این وجود کاربرد های موشن نیز توسعه پیدا کرده است. بعضی مردم از گرافیک متحرک استفاده می کنند. بعضی از اشکال گوناگون انیمیشن که در آینده منحصر به فرد می‌شوند. در حال حاضر درزمینه های مختلف استفاده می‌شوند. طراحی موشن گرافیک یکی از انواع انیمیشن ها است که استفاده از آن در حال حاضر توسعه پیدا کرده است. موشن گرافیک به معنی گرافیک حرکت است منظور گرافیکی است که به نظر می‌رسد حرکت می‌کند. زمانیکه کامپیوترو استفاده اینترنت وجود نداشت طراحی موشن ها دردسر و پرهزینه بود. و انیمیشن ها فقط در تلوزیون مورد استفاده قرار می گرفت.

در وب سایت

یکی از تأثیرات موشن در رسانه استفاده در وب سایت ها می باشد. زیرا در بیشتر کسب و کارهای اینترنتی حداقل یک انیمیشن در وب سایت خود استفاده می کنند. از دیگر کاربردهای موشن استفاده در کنفرانس ها می باشد.

موشن گرافیک
شکل 1- موشن گرافیک در وب سایت

در تبلیغات

از دیگر کاربردهای موشن می توان در بخش صنعت تبلیغات اشاره نمود.جهت معرفی یک محصول و خدمات مربوط به شرکت خود باید تبلیغ کنید. ضرورت تبلیغ بسیار مهم است و امروزه با استفاده از طراحی موشن فروش محصولات افزایش پیداکرده است.

موشن گرافیک  دارای خلق کاراکتر است و این کاراکتر نماد یک محصول ویژه است. برای مثال می توان به تبلیغ شرکت چی توز اشاره کرد. این یکی از نمونه های موشن است که در بخش تبلیغات مورد اهمیت می باشد.

به همین دلیل است که موشن تبلیغاتی یکی از مهمترین اثر گذاری ها را در رسانه دارد. امروزه ما در قرنی زندگی می کنیم که جایگزین انیمیشن به جای محتوا مخاطب را جذب خود کرده است. تبلیغات اینترنتی هر روز در حال گسترش است. بر اساس آمار بدست آمده بیشتر مخاطبین ویدیو را خواندن مقاله ترجیح می دهند. از طرف دیگر در بازار به جای استفاده از تراکت و کاتالوگ از ویدیو ها استفاده می کنند. و محصولات خود را معرفی می کنند. اگر این ویدیو دارای تصاویر زیبا و جلوه های بصری باشد مطمعنا تأثیر بیشتری بر روی مخاطب دارد.

موشن ‌های توضیح دهنده

دیگر کاربرد های موشن گرافیک توضیح در مورد یک مطلب خاص است. در این نوع از موشن ها یک مطلب تخصصی به صورت کاملا ساده که هر مخاطبی. بتواند آن را درک کند توضیح داده می شود. سازمان های دولتی برای توضیح یک مسئله خاص از موشن استفاده می کنند.

اینفوگرافیک های متحرک

 موشن گرافیک طراحی اینفوگرافیکاست. با موشن ها می توان انواع نمودار و جدول ها را در یک اینفوگرافیک جذاب به مخاطب ارائه داد. می توان در این نوع از موشن ها به نکات کلیدی تأکید بیشتری تأکید کرد. یقیناً جذاب بودن اینفوگرافیک متحرک یک اینفوگرافیک معمولی است.

اینفوگرافیک به معنی داده نمایی می باشد و به منظور رساندن اطلاعات در تصویر سازی استفاده می شود. معمولاً زمانی از اینفوگرافیک ها استفاده خواهیم کرد که توضیح ساده و روان داده مورد نظر باشد. با وجود تلاش های طراحان گرافیک ساده کردن. عنوان موضوع و رساندن مفهوم از طریق تصویر سازی باز هم ممکن است. در بعضی موارد بیننده قادر به درک کامل موضوع نباشد. به همین دلیل متحرک سازی تصاویر می تواند بسیار مستمر واقع شود. موشن گرافیک  با استفاده از تکنولوژی ویدیو یا انیمیشن جهت ایجاد تصویر می باشد. با ترکیب موشن و اینفوگرافیک می توان موشن اینفوگرافیک را به وجود آورد. راه های بسیاری برای ساخت موشن اینفوگرافیک که می توان گفت . مناسب ترین آنها استفاده از نرم افزار هایی مانند Python ،فتوشاپ, ایلوستریتور, Chim era می باشد.

موشن گرافیک
شکل 2-اینفوگرافیک متحرک
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا