10 مورد از انواع موشن گرافیک را به طور مختصر تشریح کنید.

موشن گرافیک

موشن گرافیک‌ روشی برای تثبیت ارتباط با بیننده و عمق دادن به داستان می باشد. این ویدیوها در ترکیب با موسیقی و ظاهر تأثیرگذار، پیامی را به ما منتقل می‌کنند. ساخت موشن گرافیک برای تبلیغات، عنوان فیلم‌ها، ویدیوهای آموزشی و غیره بهره مند می شویم. امروزه تولید انیمیشن و موشن گرافیک با استفاده از ابزارهای کامپیوتری بسیار راحت تر از گذشته امکان پذیر است.

ساخت موشن گرافیک‌ در انواع مختلف محتوای رسانه‌ای و با ویژگی‌های متفاوت تولید می‌شوند. بسته به هدف مورد نظر می‌توانید سفارش موشن را از فریلنسرهای در کار تولید محتوا خریداری کنید. در این مقاله به معرفی انواع موشن ها می‌پردازیم.

انواع موشن ها

جهت شناخت انواع مختلف موشن ها باید آشنا باشید تا بدانید که چه کارهایی رو می توانید انجام داد. یا از چه کارهایی می تونید راحت تر کسب درآمد کنید.

1.ویدیو های توضیحی

این نوع ویدیو ها با اهداف مختلف ساخته می‌شوند و یکی از متداول ترین آن ها موشن گرافیک‌ می باشد. ویدیوهای توضیحی شرایط پیچیده ‌ای دارند. آن‌ها از انیمیشن‌های جداگانه برای رسم یک تصویر کلی بهره می‌برند. با این روش می‌توانید میان مردم با برند تان یک رابطه برقرار کنید. مردم این روزها  بیشتربه جای اینکه  ماه ها یک کتاب را بخوانند. یا خواندن مقالات در یک وب سایت به دنبال تماشای یک ویدیو جامع هستند. یک ویدیو می‌تواند فروش یا محصول شما را در قالب داستانی تعاملی و عاطفی بیان کند. تا فروش نهایی شما افزایش یابد.

2.بازاریابی محصول

شاید این مورد را میتوانستیم تحت ویدیوهای توضیحی قرار بدهیم. اما می خواهیم این دسته را جدا کنیم. تا استفاده از روش های موشن گرافیک را روی یک برند یا محصول از هم جدا باشد.

روش مناسبی که نه تنها داستانی درمورد محصول را توضیح می دهد. بلکه میتواند چگونگی استفاده از آن محصول رو هم بیان کند. بعضی از محصولاتی که ما استفاده می کنیم ممکن است پیچیدگی هایی را به همراه داشته باشد. که ساخت موشن گرافیک واقعاً می تواند کمک بزرگی بکند. فرق نمیکند محصولات فیزیکی باشند و یا دیجیتال. در هر دو مورد موشن ها میتواند ابهامات استفاده از آن را برطرف کند.

3.انیمیشن های محیط کاربری (UI)

این  می تواند یک مهارت بسیار عالی باشد که بتوان نمونه ها و اتودها را خودتان متحرک کنید. تا وضوح و شفافیت بیشتری برای تیم کاری ایجاد کند. می توان از توانایی های ساخت موشن گرافیک برای نمایش انواع انیمیشن منوها و اسلایدها استفاده کرد. تا بقیه درک بهتری از کاربری یوزر اینترفیس داشته باشند. این دسته بندی میتواند داخل موشن های بازاریابی محصول هم قرار بگیرد.زیرا به نوعی محصول یک اپلیکیشن یا نرم افزار می باشد که در بازار معرفی می شود. این مدل موشن ها بیشتر رابط بین گرافیست و توسعه دهنده (برنامه نویس) می باشد. تا درک بهتری از محصول نهایی داشته باشند.

4.آیکون ها

یکی از روش‌های زیبا جهت تقویت رابط کاربری، استفاده از آیکون‌ها می باشد. آیکون ها روشی می باشد که  هم در صفحه نرم افزار وهم در اپلیکیشن استفاده می شود. و با استفاده از انیمیشن در آیکون می توان حس قوی تر را به مخاطب  نشان داد. زمانیکه بر روی یک دکمه برویم و حرکتی ایجاد بشود . این باعث پویانمایی بیشتر اپلیکیشن میشود. آیکون های انیمیشنی زیادی هم در اینترنت وجود دارند. که می توانند منبع الگو گرفتن برای یک پروژه ساخت موشن گرافیک باشند. امروزه با کمک فایل های SVG (گرافیک برداری) و CSS می توان انیمیشن های جذابی. برای سایت ها و اپلیکیشن ها ایجاد کرد حتی بدون اینکه سرعت سایت را کم کند.

5.لوگو

مدل لوگو سازی میتواند در برند به شما  کمک کند تا درمیان رقبا ایده آل دیده باشید. انیمیشن سازی لوگو خیلی لذت بخش می باشد و این مدل موشن میتواند برند رو جذاب تر نشان دهد. و یک عامل مرتفع را به نام تجاری شما اضافه کند.

6.فیلم کوتاه

در این قسمت می‌توان انیمیشن و موشن گرافیک‌ را به یکدیگر تبدیل و مورد استفاده قرار داد. با این تفاوت که در موشن گرافیک از اشکال ساده تر و با حجم  کم تری می توان استفاده کرد. اما در انیمیشن از جزئیات بشتر و همچنین شخصیت پردازی ها بکار گرفته میشود. باید به این نکته توجه داشته باشید که در ساخت فیلم کوتاه. با استفاده از موشن گرافیک خیلی به انیمیشن نزدیک میشوید. اما مرز بین شخصیت پردازی و جان بخشی  این دو رو از هم جدا میکند. چیزی که به ساخت موشن گرافیک قدرت میدهد توانایی وارد شدن به دنیایی از تخییلات می باشد. شما از این موضوع میتوانید برای ساخت فیلم کوتاه استفاده کنید.

7.اینفوگرافیک

در اینفوگرافیک می توان نمودار ها و عناصر را متحرک سازی کرد. و با این کار اطلاعات مهم را برجسته سازی کرد. همچنین می توان کاری کرد که مخاطب متوجه شود که کدام قسمت را باید اول بخواند. ساخت پویانمایی جهت اینفوگرافیک های تعاملی یک اصل به حساب می آید و موشن گرافیک میتواند. باعث پایدارتر بودن اینفوگرافیک شما شود.همچنین می توان بعضی از قسمت های اینفوگرافیک را به ویدیوهای توضیحی مربوط کنید و لینک خارجی داد. تا اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطب قرار بدهیم.

موشن گرافیک
شکل 1- اینفوگرافیک

8.گرافیک پخش زنده

برودکستینگ یا گرافیک پخش زنده از دسته موشن گرافیک هایی هستند. که در ایستگاه های خبری یا در رویدادهای ورزشی و استدیوهای خبری زنده استفاده می شوند. از نوار های در زیر شبکه های زنده تا نمایش نام ها و اماکن. دراعلان خبرها میتواند در این دسته باشد.  شما روزانه شاهد از این نوع موشن گرافیک ها خواهید بود.

9.گیف

می‌توان گیف‌های حاوی ساخت موشن گرافیک را تهیه کرد. شاید در این تصور نباشید که بتوان حدس زد عکس های گیف را در دسته بندی موشن گرافیک دانست. اما میتوان گفت وجود دارد. و یکی از مدل های قدیمی اما خیلی عالی داخل موشن گرافیک می باشد. اگر یک فایل گیف درست و اصولی ساخته شود میتواند وظایف یک موشن گرافیک رو انجام بدهد. به عنوان مثال یک گیف عالی می تواند در شبکه های اجتماعی پست شما را به خوبی نمایش دهد.

10.واقعیت مجازی

همانطور که میدانید فناوری واقعیت مجازی تجربه قرارگیری در یک محیط کاملا مجازی و دیجیتال می باشد. در این محیط دیجیتال میتوان با کمک موشن گرافیک پویایی زیادی به فضای سه بعدی داد. و قدم جدیدی در موشن گرافیک (بخصوص در ساخت موشن گرافیک ۳۶۰ درجه) برداشت. این فیلد یکی از جدیدترین زمینه های استفاده از موشن می باشد. و همه روزه نمونه های زیادی از جمله بازی  و سرگرمی را میتوان دید. که از موشن گرافیک در واقعیت مجازی استفاده می شود.

موشن گرافیک
شکل 2- واقعیت مجازی
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا