10 مورد از تکنیک های طراحی موشن گرافیک کدام اند؟

طراحی موشن گرافیک

تکنیک ها و افکت­ های گرافیکی در حوزه طراحی موشن گرافیک  هم اکنون درحال گسترش می باشد.  با توجه به تنوع و جذابیت این نوع تکنیک استفاده و بکارگیری از آن­ها. در ساخت موشن گرافیک باید کاملاً هوشمندانه و با دقت انجام پذیرد. دقت در ایجاد خلاقیت و پاسخ به نیاز­ مشتریان یک اصل مهم. در رشد و توسعه این تکنیک­ ها می باشد. در این مقاله به 10 مورد از برترین تکنیک­ های طراحی موشن گرافیک را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
دستیابی به مهارت هایی که یک طراح گرافیک به آن نیاز دارد اولین قدم است. باید مهارت های یک طراح گرافیک را بدست آورید تا بتوانید به سمت ساخت موشن گرافیک حرکت کنید. داشتن مهارت طراحی گرافیک می تواند به شما کمک کند تا کار طراحی را خودتان انجام دهید.

تکنیک های طراحی موشن گرافیک

1.افکت تحریف

افکت تحریف یا در اصطلاح تغییر ناگهانی در نتیجه تصاویر را به شکل پیکسل­ هایی غیرعادی. و یا مانند پارازیت تلویزیون­ های قدیمی نشان می­ دهد. که به تازگی توسط بعضی از شرکت ­های شناخته شده بزرگ می شود. این افکت تنها افکتی می باشد که در بیشتر زمینه ها باعث ایجاد جذابیت برای مخاطب می­ شود. طراحی تحریف به خوبی در بسیاری از زمینه ­ها مانند فرهنگ، مد، بازاریابی. بسته ­بندی و حتی فیلم و تلویزیون تأثیر گذار بوده است. این افکت تضاد میان آینده و گذشته ایجاد کرده و از یک مفهوم مانند ترسی زیبا الهام گرفته شده است.

2.ترکیب دو بعدی و سه بعدی

 قابلیت­های سه بعدی در طراحی موشن گرافیک به ما امکان استفاده از فرصت­های خلاقانه را می ­دهد. که تنها درسه بعدی ممکن می باشد. می­ توان بطور قطع گفت که ما نه تنها در بخش ساخت موشن گرافیک. بلکه در تمامی بخش­های صنعتی، با کمترین سرمایه تا سرمایه ­های کلان. استفاده از گرافیک سه بعدی را مشاهده کرده ­ایم. شیوه جذابی که در صنعت طراحی موشن گرافیک درحال پیدایش  است. تلاش طراحان برای یافتن روش­ های جدید ترکیب انیمیشن­ های دو بعدی و سه بعدی می باشد. هدف دستیابی به گرافیک بیشتر سبک­ تر و درعین حال پیچیده می باشد. این شیوه به شکل گرفتن تجربه­ های جدید برای مخاطبان منجر می ­شوند.

3. تحولات رنگ

تحولات رنگ یا مسیر رنگ امروزه به طور کلی در دنیای طراحی مورد استفاده قرار می گیرد. پیدایش این تکنیک در ios و اپلیکیشن­ هایی مانند  اینستاگرام باعث محبوبیت دوچندان آن شده است. در حال حاضر دنیا در حال گذر از رنگی به رنگ دیگر است. و طراحان با استفاده از تحولات رنگ سعی در ترکیب .واقع بینی و فرورفتن و ترکیب سه بعدی با یکدیگر را دارند. ما بیشتر آن­ها را نه تنها در پیش­زمینه بلکه به شکل پویا، نام تجاری، تصاویر. و … و در نهایت به شکل یک عنصر طبیعی طراحی خواهیم دید.

4.تایپوگرافی

استفاده از تایپوگرافی در طراحی مدرن ساخت موشن گرافیک  یک روند کلاسیک است.  فیلمی که در مقابل گذر زمان مقاومت می­ کند نه بخاطر بازیگران و فیلمنامه بلکه بخاطر. معجزه تایپوگرافی جنبشی در عنوان ابتدای فیلم. حال به تایپوگرافی موشن نگاه کنید. جایی که طراحان در تلاش هستند که فونت­ ها را به زندگی وارد کنند. مانند انیمیشن­ها، فیلم­ ها و ویدیو­ها.

5.تعاملات میکرو

بیشتر افرادی که در بخش دیجیتال مارکتینگ در حال فعالیت می باشند. منابع خود را به سمت ساخت تجربه افزایش می ­دهند. اثبات شده است که واکنش ها، به نوعی بهبود تجربه کاربر است. به تازگی شایعه ­هایی در مورد تعاملات میکرو شنیده می­ شود. اما در واقع تعاملات میکرو چیست؟ تعاملات میکرو انیمیشن­ های نامحسوس و کوتاهی هستند که تجربه کاربر را افزایش می­دهند. و به کاربر اجازه می­دهند تا برای یک لحظه با واسطه ارتباط برقرار کنند. تعاملات میکرو احتمالا یکی از بزرگترین تحولات ux تا به امروز هستند. تقریباً همه جا کاربرد دارند و از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

6.لوگوهای متحرک

با توجه به نتایج گزارش ­هایی که تاکنون ارائه شده است. شیوه کلی تقاضا برای انیمیشن­ ها و ویدیو­ها به طور معمول  شرکت­ هایی هستند. که به دنبال فروش دیجیتال مارکتینگ به ویژه در فضای مجازی هستند. بامزه، هوشمندانه و جذاب، گیف ­ها به شیوه  فوق­العاده ­ای مخاطبان را جذب می­ کنند. گیف ­ها به نوعی دنیایی هستند که ما در آن زندگی می­کنیم. لوگو­های متحرک تبدیل به یک روند فوق­ العاده قوی و تأثیرگذار در بخش خود تبدیل شده اند. و با ویژگی ­های منحصر به فرد مخاطب را به بهترین نحوه جذب می­ کنند.

طراحی موشن گرافیک
شکل 1- لوگو متحرک

7.واقعیت مجازی

واقعیت مجازی به شکل جدیدی به عنوان بک ابزار تکامل یافته در دنیای موشن گرافیک می باشند. به نحوی که برای هر بخش در هر صنعتی با هر هدف و هر هدفی کاربرد دارند. به گفته کارشناسان، این فناوری در طول سال های اخیر به شیوه افزایش محبوبیت خود ادامه می­دهد. واقعیت مجازی برای به تصویر کشیدن تصاویر پیچیده سورئالی کاربرد دارد. و پیش بینی می­ شود به زودی به یکی از محبوب­ترین فناوری­ های حال حاضر تبدیل شود.

8.یکپارچه سازی با سیستم

یکپارچه سازی  نیز نوعی دیگر از سبک های  با نفوذ و تأثیر گذار قوی. به فرهنگ عامیانه مردم راه­ یافته است.

9.مینیمالیسم

مینیمالیسم در طول سال های اخیر یک شیوه محبوب و پرطرفدار بود. اما در حال حاضر برای حضور در دنیای مدرن در حال تکامل است. مینیمالیسم جدید مفهوم­ های قبلی را با رنگ­های پرجنب و جوش و صدا­ها به چالش می­ کشد. این روند تا زمان ایجاد یک بیانیه و سبک بی عیب و نقص مینیمالیسم جدید. در طراحی موشن گرافیک ادامه پیدا خواهد کرد.

طراحی موشن گرافیک
شکل 2- طراحی مینیمالیسم
10.فضا و علمی تخیلی

با تجدید جنگ ستارگان و فیلم ­هایی از این نوع  متوجه میزان محبوبیت تخیل در میان مخاطبان خواهیم شد. و انتظار می­ رود استفاده از تصاویر، نماد­ها و سبک­ های علمی تخیلی در میان طراحان رایج است. اگر این عناصر برای شما جذاب هستند. می­ توانید به راحتی با استفاده از ابزارک سازنده hud با استفاده از نرم افزار افترافکت. به آن­ها دسترسی پیدا کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا