7 دلیل استفاده از موشن گرافیک

موشن گرافیک

در این مقاله به بررسی 7 دلیل استفاده از موشن گرافیک خواهیم پرداخت. موشن ها می تواند تکنیک های بازاریابی دیجیتالی را بهبود بخشد.

شناخت مفاهیم اولیه

قطعاً می دانید که محتوای ویدیویی می تواند نتیجه راهکار های بازاریابی شما را ارتقاء دهد. کلیپ های انیمیشنی می تواند کسب و کار شما را در مدت 60 ثانیه به مخاطب معرفی کند. و مشتری بیشتری را جذب می کند. یکی از محبوبترین استراتژی هایی که می توان بکار گرفت استفاده از موشن گرافیک است.

در طول سالیان قبل استراتژی طراحی گرافیک برای بیان مفاهیم بصورت. بصری بدون درنظر گرفتن اینکه آیا این مسئله ساده است یا پیچیده بوده است. این استراتژی سال ها مورد بهره مندی قرار گرفته است.در دنیای امروز این استراتژی پیشرفته ترکیب شده و نتیجه بهتری بدست آورده است.

اینجاست که ساخت موشن گرافیک می تواند ویژگی های خود را نشان دهد. اصطلاح ساده موشن ها گرافیکی است که در حرکت خواهد بود.دراین روش بازاریابی می توان طرح های تفکیک شده را به راحتی بیان نمود. و پیام را خیلی ساده به مخاطب خود انتقال داد.

دلایل استفاده از موشن گرافیک

با توجه به توضیحات بالا اکنون می توان فهمید که موشن ها تا چه اندازه می تواند. مفاهیم پیچیده ای که ممکن است در ذهن مخاطب پیچیده باشد را به راحتی انتقال داد.

اما دلایل دیگری هم جهت استفاده ازتبلیغات ویدیویی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

1.     کاربردی بودن موشن گرافیک

در بین طرح هایی که در تبلیغات ویدیویی وجود دارد موشن ها یکی از روش های پرکاربرد می باشد. برای نمایش  داده ها,آمار و فنون مؤثر می باشد. در دیگر روش ها نمی توان اطلاعات را آن طور که می بایست باشد ارائه داد. ساخت موشن گرافیک می تواند خسته کننده و کسل کننده ترین محتوا را به جذاب ترین تبدیل کند.

2.     انیمیشن های آموزشی

در موشن گرافیک می توان از انیمیشن ها و کلیپ های چند ثانیه ای جهت آموزش استفاده کرد. این تصاویر می تواند 2 یا 3 بعدی باشد.

3.     سریع ترین روش انتقال مفاهیم

این روش همان طراحی گرافیک به صورت متحرک است.در این روش از بازاریابی بهترین روش برای مفاهیم پیچیده و انتزاعی می باشد.مخاطب خود را سریع آگاه می سازد.

4.     رسمی بودن موشن گرافیک

در میان طرح ها و استایل هایی که در ویدیو ها می بینیم روش متداول  است.

5.   قدرت بصری بالا

یکی از روش هایی که بازار یاب ها از آن کمک می گیرند. تا مخاطب با آن ها ارتباط برقرار کند و مفهوم پیام خود را برسانند استفاده از جلوه های ویژه است.

تمام انسان ها از قدرت ذهنی بالایی برخوردار هستند و خیلی سریع می توانند چیزهایی که می بینند. در ذهن خود بسپارند. بنابراین استفاده از فلوچارت,دیاگرام,طرح و نقش ها را می توان به راحتی یاد گرفت و در ذهن بسپاریم.

با این تفاسیر به خوبی می توان درک کرد که یک ویدیو چقدر توان تأثیرگذاری را دارد. اگر این ویدیو ها ساخت موشن گرافیک باشد قدرت اثربخشی آن خیلی زیاد است و به آسانی مخاطب جذب می شود.

6.    سناریو پرهدف

سناریو نویسی جهت ساخت موشن گرافیک‌ ضروری می باشد. افراد با تجربه و حرفه ای از آن استفاده می کنند.سناریو نویسی یکی از مهم ترین نکات موشن ها می باشد که اگر به طور صحیح نوشته شود. تأثیر زیادی در جذب مخاطب خواهد گذاشت.

موشن گرافیک
شکل 1- سناریو نویسی

7.    تلفیق پذیری

یکی از دلایل استفاده موشن گرافیک که می تواند با طرح های دیگر ویدیو تلفیق شود. تا تأثیر هر دو طرح به حداکثر برسد تلفیق پذیری می باشد.مفهوم این جمله در این است که تصاویر متحرک می تواند تأثیر بیشتری داشته باشد. اگر میخواهید ویدیو خود را منحصر تر کنید میتوانید کاراکترهای دوست داشتنی که حس قوی تری را به مخاطب. منتقل می کند به کار ببرید وپشت این کاراکترها یک داستان را نقل کنید و آن را جذاب تر کنید.

امروزه موشن ها در چه جاهایی نقش دارد ؟

در مشاغلی که امروزه وجود دارد رشته جدیدی که بسیار هم پر مخاطب است طراحی موشن گرافیک است. موشن ها را می توان در تلویزیون,سینما,تبلیغات,وب سایت ها و شبکه های اجتماعی بکار برد.

قبل از ساخت موشن گرافیک چه مراحلی باید طی شود؟

قبل از شروع طراحی، باید مراحل مختلفی انجام شود. یکی از آنها، تحلیل بازار هدف است. باید آگاهی کامل از بازارهدف به دست آوریم. تلاش داریم در این مرحله، از خود سؤال کنیم. آیا رقبای من برای معرفی و تبلیغ خود از چه ابزاری استفاده کرده اند؟. آیا در ساخت موشن ها چگونه خدمات خود را معرفی کرده اند؟. آیا از جلوه های ویژه استفاده کرده اند؟. سناریو آنها چگونه است؟با رسیدن به جواب این سؤالات می توانیم مفهوم صحیح ساخت موشن گرافیک را بدست آوریم.

برند سازی با موشن گرافیک

در برند سازی با موشن می توان مطالب دشوار را به وضوح بیان کند.جهت ثبت برند کسب و کار در جامعه امروز ضروری است از ابزارهایی استفاده کرد. که هرچقدر این ابزارها پسندیده تر باشد احتمال دیده شدن آن بیشتر خواهد بود. موشن گرافیک یکی از این ابزار هاست که می توان در زمینه معرفی برند و شرکت تأثیر چندانی داشته باشد. 

عوامل ساخت موشن گرافیک

بیشتر موشن ها دارای سناریوهای حرفه ای می باشند. سناریو باید مناسب شخصیت و محتوای موشن ها باشد. بعضی مواقع کارفرما فکر می کند که سناریو نویسی موشن گرافیک کار راحتی است. در صورتیکه  سناریو باید طوری نوشته شود که مخاطب را جذب کند. و او را مجبور به خرید یا بازدید از سایت کند.

تعیین محل مناسب برای انتشار موشن ها

حتماً فرض می کنید که گرافیک متحرک خود را بدون برنامه حتماً باید در شبکه های اجتماعی انتشار پیدا کند. این فرضیه کاملاً غلط است. شما قبل از انتشار موشن گرافیک باید محیط انتشار آن را مشخص کنید. و آن را با توجه به در نظر گرفتن کار تولید کنید.اگر محیط آن اینستاگرام باشد باید محیط رقابتی آن را بسیار بالا در نظر گرفت. زیرا که اینستاگرام دارای نمونه های موشن شرکت ها و فریلنسر بسیار است.

شکل 2- تعیین محل مناسب
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا